www.ijsselmeeralmanak.nl

Friesland Botenverhuur

Voorwaarden
Adverteren

Dag 3

Dag 2 Dag 2Dag 4Dag 4

Maandag : Hilversum - Volendam

Na een stevig ontbijt gooiden we de bagage weer op de fiets en togen richting Volendam. Ook nu weer wilden we van de route afwijken en zijn via het Ankeveense Pad en de Herenweg dwars door de Ankeveense Plassen, met de prachtige waterlelies en het sprookjeshuis bij het bruggetje, naar de Vecht gereden. We zijn aan de rechterkant van de Vecht gebleven. In Weesp nodigden de molens De Eendracht en de Vriendschap ons uit om het stadje te bekijken. Er was juist markt hetgeen alles een gezellig aanzien gaf. Van Weesp ging het richting Muiden. Hier snel nog even een blik op het Muiderslot geworpen. Verder langs de Muidertrekvaart naar het Amsterdam-Rijnkanaal. Nadat we het kanaal over waren, was het uitkijken geblazen anders zouden we ons verrijden. Gelukkig ging alles goed,.ook bij de Zeeburger-tunnel en zo kwamen we in Durgerdam waar het hoog tijd werd aan de inwendige mens te denken. In een gezellig visrestaurantje hebben we ons te goed gedaan aan diverse producten van de zee: heerlijk. Daarna weer op de fiets met een stevige tegenwind over de Waterlandse Zeedijk tot het uitkijkpunt Oosterpoel. Hier stonden we voor de keus: ofwel direct naar Monnickendam of eerst met de volle tegenwind naar Marken. We besloten tot het laatste. Ons hotel was immers gereserveerd en het was dus niet erg om een uurtje later aan te komen. Marken was wel grappig. Of de bewoners het ook altijd zo leuk vinden om bekeken te worden, betwijfel ik. Ze zagen er in ieder geval ondanks het prachtige weer niet vrolijk uit.

Op het punt waar de veerboten naar Volendam lagen kwamen we toch wel even in de verleiding om een plaatsje te reserveren, maar nee, we wilden toch ook naar Monnickendam. Het stukje terug van Marken naar de Oosterpoel ging vanzelf met de wind in de rug, maar daarna moesten we er weer flink tegenaan. Monnickendam was het waard. Ik houd wel van die kleine vissersplaatsjes. Na nog even een verfrissing te hebben genomen (want met dit warme weer moet je blijven drinken, zetten we ons schrap voor de laatste 6 km tegen de wind in naar Volendam.

Hotel van Diepen was een sfeervol hotel. We hadden nou niet direct een mooie kamer, helemaal bovenin met een klein raampje dat we wel dicht moesten doen vanwege de vele muggen. Het uitzicht daarentegen was fantastisch, direct aan de haven. Het personeel liep in klederdracht rond, het paste bij het geheel. Het eten was zoals ook de voorgaande dagen, weer prima. 's Avonds is Volendam een beetje uitgestorven, d.w.z. de toeristen zijn in overvolle bussen vertrokken en het plaatsje hoort weer toe aan de bevolking. We hebben nog even gezellige langs het water geslenterd en in een kroegje nog een afzakkertje genomen. We lagen niet laat in bed, want het was al met al een vermoeiende dag.

Realisatie: Axivorm webdesign & zoekmachine optimalisatie - Partnersite: hypotheektipper.nl